All Categories
Featured
Table of Contents
Daarnaast speelt nog dat kopers van een camping in Frankrijk vaak geen professionele ervaring hebben op het gebied van de exploitatie van een dergelijk bedrijf en men dus weinig houvast heeft voor een te verwachten succesvolle exploitatie. Ervan uitgaande dat de koper inkomensafhankelijk wordt van het aan te kopen bedrijf, geldt voor campings in de prijsklassen onder het miljoen, dat tot een koopsom van € 200.
000 kan worden verkregen voor de enkele camping die in deze lage prijsklasse wordt aangeboden; voor de categorie tussen € 250. 000 en € 500. 000 geldt dat het te verkrijgen percentage meestal ligt tussen 0 en 35 en voor de prijsklasse vanaf € 500. 000 loopt dit percentage op tot 50, bij hoge uitzondering wat hoger.
Bovendien zijn de kosten om aan alle verplichte normen, zoals die op het gebied van de fosse septique, en voorschriften (de bosbrandpreventie in het zuiden) te voldoen, extreem hoog en is het opzetten van een geheel nieuwe camping slechts bij uitzondering een rendabele activiteit - de jong bouwmateriaal. Een hogedrukwaterleiding over het gehele terrein kost zomaar € 10 (Atlas copco).
000 aan investeringen. De meeste departementen verlenen overigens nog maar zelden een vergunning voor het opzetten van een nieuwe camping. Alleen in de achtergebleven gebieden, waar pogingen worden gedaan het toerisme op te krikken, kan nog wel eens een vergunning voor een nieuwe camping worden verkregen. Men zal dus moeten uitzien naar een bestaande camping (de jong bouwmateriaal).
Bij gîtes en chambres d’hôtes speelt dat begrip nauwelijks een rol. De waarde van het goodwill-gedeelte van het fonds de commerce wordt voornamelijk bepaald door de aantoonbare bedrijfsresultaten van de afgelopen jaren. De inventaris heeft zijn eigen waarde en staat op de balans, en is niet echt afhankelijk van de bedrijfsresultaten.
Bij een wil het nogal eens gebeuren dat een belangstellende alleen het fonds de commerce koopt (geen overdrachtskosten) en het onroerend goed (het woonhuis bijvoorbeeld) vervolgens pacht. Wie uitsluitend een fonds de commerce van een camping wil kopen, zal ervaren dat financiering vaak, in tegenstelling tot andere bedrijfsactiviteiten, vrijwel onmogelijk is om dezelfde al genoemde redenen, met daarbij het ontbreken van onderpand in onroerend goed.
In het blad van deze organisatie staan ook campings te koop. Jaarlijks zijn er 150 à 200 campings te koop in geheel Frankrijk, niet steeds andere maar ook flink wat campings die enkele jaren te koop staan. Ook l’OT ontmoet te vaak enthousiastelingen die veronderstellen met enkele tienduizenden euro’s een Franse camping te kunnen kopen. de jong bouwmateriaal.
Het aanbod van campings is nog wel behoorlijk, maar de vraagprijzen zijn niet zelden exorbitant hoog. Boekhouders rekenen voor campingeigenaren uit wat de van de grond is, waar bovenop nog een flink bedrag aan goodwill komt. Er wordt veel te weinig rekening gehouden met het verdienvermogen. Voor een camping met 25 plaatsen wordt gemakkelijk 6 ton of meer gevraagd.
000 per jaar en dat staat in geen verhouding tot de vraagprijs. Een dergelijke camping kan dus alleen worden gekocht door iemand die zes ton cash op de plank heeft liggen. Er zullen niet veel Nederlanders zijn met een dergelijke spaarrekening die het als hoogste levensdoel zien om ’s ochtends om zes uur plees te gaan schrobben…… Een camping die 15 jaar geleden nog voor € 1 miljoen een nieuwe eigenaar kreeg, zal nu meer dan € 2 miljoen waard zijn.
Daarom enkele raadgevingen van een Franse campingbemiddelaar: als een echtpaar een camping koopt en gaat runnen is dé ideale taakverdeling: de man bricoleert en de vrouw doet de boekhouding; commerciële ervaring zou mooi zijn, multi-inzetbaarheid is van levensbelang. Je moet gasten goed kunnen ontvangen, een verstopte wastafel kunnen repareren, de gasten kunnen informeren over wat er allemaal te doen is in de regio, met (tijdelijk) personeel kunnen omgaan.
Stacaravans, mobile homes, worden in afwachting van een deugdelijke juridische omschrijving beschouwd als caravans als zij nog elementen van verplaatsbaarheid bezitten, zoals wielen, en niet zijn uitgerust met aanpalende voorzieningen zoals een terras. In andere gevallen heet zo’n verblijf een habitation légèrede loisirs en is onderworpen aan een bouwvergunning als de netto oppervlakte groter is dan 35 m².
De praktijk leert dat vrijwel niemand zich aan deze regelgeving houdt. De consumentenorganisatie UFC-Que Choisir heeft ernstige kritiek op het ‘ontoelaatbare misbruik’ dat campinghouders maken van de huurcontracten van stacaravans. Het gaat hierbij vooral om uitzonderlijke huurverhogingen, die worden toegepast bij de jaarlijkse vernieuwing van het contract. Deze verhogingen van soms 100% en zelfs meer zijn niet gebaseerd op welke indices dan ook.
Sommigen verbieden onderverhuur of bepalen het maximaal aantal personen dat in een stacaravan – mobil-home, zeggen ze in Frankrijk – mag verblijven. Een ander misbruik is de verplichting om het terrein te verlaten of de caravan zelfs te vervangen als deze te oud is. En dat ter beoordeling van de campingbaas.
Eerst is er de verplichting om een stacaravan neer te zetten op een camping; een particulier mag zo’n verblijf niet zonder vergunning in zijn tuin zetten of op een ander privé terrein. Verder bestaat er een tekort aan plaatsen voor stacaravans, is het transport erg kostbaar en bestaat er geen wettelijk regeling over huurcontracten van stacaravans (de jong bouwmateriaal).
In de winter trekken deze eigenaren weer terug naar Nederland, om daar wat te klussen of verder van het (vervroegde) pensioen te genieten. Intussen staat de camping wat te verslonzen en zal er aan het begin van elk seizoen hard moeten worden gewerkt om de zaken weer op orde te krijgen.
Om twaalf maanden per jaar op de camping te wonen en te werken moeten de eigenaren over een zeker uithoudingsvermogen beschikken. Na de aankoop zal er een behoorlijke financiële buffer moeten zijn om de aanvangsverliezen te kunnen opvangen. Reken op vijf tot zeven jaar voordat je bij een middelgrote camping van ongeveer 70 plaatsen voor het eerst winst boekt.
Mochten de opbrengsten jaarlijks dalen (concurrentie, conjuncturele en economische terugslagen, verkeerd management enzovoort), dan zou het zeer verstandig zijn om de zaak op te geven en de camping te verkopen. Het komt dan regelmatig voor dat de verkoop meer dan een jaar in beslag neemt, en bij teruglopende resultaten zal ook de verkoopwaarde onder druk komen te staan, dus ook de financieringsmogelijkheid voor de nieuwe eigenaar.
Vaak voldoet het overschrijven van de naam van de eigenaar bij de talrijke instanties in de eerste periode. Maar daarna komen de controleurs: van de brandweer, de keuringsdienst, de douane (alcoholverkoop), de belastingen. Je bent nog niet jarig als er zaken niet blijken te kloppen. En wie erop wordt betrapt te sjoemelen met de omzetcijfers of de BTW-boekhouding, loopt op tegen onverbiddelijke sanctiemaatregelen.
De beheerders van een naturistencamping in de Tarn blijven echter vol goede moed: ‘Financier de koop zo veel mogelijk uit eigen middelen, zorg voor geld op de bank, houd er een horecavoorziening op na, werk zo veel mogelijk met kortingen, neem vooral een goede boekhouder, reken in het seizoen op zeer lange werkdagen, zorg ervoor dat je camping via mond-tot-mondreclame bekend raakt.’ Als men wil werken, is het zeker mogelijk om te kunnen rondkomen van het exploiteren van een camping in Frankrijk.
Die mogelijkheden zijn er nog steeds voor nieuwe eigenaren die Nederland voor gezien willen houden. Maar het wordt steeds lastiger, ook doordat de campinggast steeds hogere eisen stelt aan de accommodatie en ’s avonds tv wil kijken in caravan of camper, de laptop wil kunnen aansluiten en iets wil opwarmen in de magnetron (de jong bouwmateriaal).
Aan een dergelijke camping worden geen sterren toegekend. Een besluit van 11 januari 1993 had al in een categorie voorzien met de naam ‘aires naturelles’. Op 6 juli 2010 werd het verboden om dergelijke terreinen te creëren. Tenslotte heeft het ministerie de categorie weer in ere hersteld, met een nieuwe omschrijving van de aires naturelles en criteria gebaseerd op die van 1993.
Deze campings ‘aire naturelle’ zijn alleen bedoeld voor tenten, caravans en kampeerwagens. Het is verboden om er recreatiehuisjes of stacaravans te plaatsen. De exploitatieperiode is maximaal 6 maanden per jaar, aaneengesloten of niet. De plaatsen mogen niet individueel aangesloten zijn op een waterleiding of op een rioleringssysteem. Het maximaal aantal plaatsen is 30, de maximale oppervlakte van de camping is 1 ha.
Het is verplicht om elke plaats te markeren met een paaltje, dat elk jaar wordt weggehaald, zodat de vegetatie terug kan groeien. Het is verboden om er caravans te stallen, en de eigenaar moet dit verbod duidelijk aangeven. In het geval er aanplant plaatsvindt, moeten de lokale soorten vegetatie worden gerespecteerd.
Dit toekennen van sterren gebeurt met een systeem van meer dan 200 criteria, die gaan over de voorzieningen, de diensten die worden geboden, toegang voor gehandicapten en duurzaamheid (de jong bouwmateriaal) (ibix). De campingterreinen worden ook geklasseerd met de opmerking ‘tourisme’ (als meer dan de helft van de plaatsen is bedoeld voor een verblijf van 1 nacht, een week, of tenminste voor een tijdelijk verblijf) of ‘loisirs’ (als meer dan de helft van de plaatsen bedoeld is voor een verblijf langer dan 1 maand, door een clientèle die er niet woont).
Maar zonder een goede financiering zal dit ook niet mogelijk zijn. Ook zal de ondernemer niet ontkomen aan wetten en regels met de daarbij behorende vergunningen. Zo moet voor bijvoorbeeld de Belastingdienst een boekhouding bijgehouden worden. En zo kan er natuurlijk nog veel meer opgenoemd worden wat er allemaal bij komt kijken wanneer men een eigen onderneming wil oprichten.
Het onderwerp voor dit profielwerkstuk is “Het oprichten van een onderneming”. Om dit onderwerp goed te kunnen beantwoorden, hebben we er een vraag van gemaakt. Deze is:• “Wat komt er allemaal bij kijken bij het opstarten van een onderneming?”Om de hoofdvraag goed te kunnen beantwoorden hebben we de hoofdvraag in verschillende deelvragen opgesplitst (de jong bouwmateriaal).
Aan het eind van elk hoofdstuk wordt de deelvraag, die bij elk hoofdstuk aan het begin wordt genoemd, beantwoord. Wij hebben voor dit onderwerp gekozen omdat het ons heel leuk en interessant leek om er achter te komen wat er allemaal bij zou komen kijken bij het oprichten van een bedrijf.
Daarin zullen we de antwoorden op de deelvragen betrekken en uiteraard zal ook de hoofdvraag niet onbeantwoord blijven. Hoe belangrijk is een ondernemingsplan voor een bedrijf? Succesvol ondernemen begint met het schrijven van een goed ondernemingsplan. Het ondernemingsplan geeft de ondernemer inzicht in zijn plannen, zijn doelen en de haalbaarheid ervan.
Wat staat in het ondernemingsplan? Een goed ondernemingsplan geeft antwoord op de volgende vragen.• Wat gaat het bedrijf aanbieden en waarom? • Aan wie? • Wat is het plan van aanpak? • Wat kost het? • Wat moet het opleveren?• Wat zijn de geldbronnen? Hoe stelt de ondernemer het ondernemingsplan op? Het ondernemingsplan bestaat uit vier onderdelen: 1 - Atlas copco.
Omschrijving van het plan• Globale omschrijving van het soort bedrijf, de rechtsvorm, de vestigingsplaats en eventuele vestigingseisen en vergunningen. • Geef aan hoe de personele bezetting zal zijn bij de start en wie de ondernemer vervangt bij afwezigheid. • Denk in dit stadium ook al aan bedrijfsverzekeringen en leverings- en betalingsvoorwaarden.
Marketingplan• Omschrijving van de commerciële formule (hoe gaat de ondernemer zijn klanten benaderen) • Omschrijving van de markt4. Financiële plan, Een vertaling van het marketingplan in geld, bestaande uit vier onderdelen:• Investeringsplan; • Financieringsplan; • Exploitatiebegroting; • Liquiditeitsbegroting. Antwoord op de deelvraag, Zonder ondernemingsplan is er geen bedrijf! Het bedrijf moet richtlijnen hebben om nut te hebben.
Het is een soort handleiding voor een bedrijf waarin staat wat ze willen bereiken en op wat voor manier. de jong bouwmateriaal. Hoe moet je een startend bedrijf financieren? Het financiële plan of bedrijfseconomische plan is een onderdeel van het ondernemingsplan Het financiële plan is de vertaling van het marketingplan in geld. De verschillende onderdelen van het financieringsplan hangen nauw met elkaar samen.
Het is raadzaam voor een beginnend bedrijf advies te vragen bij een financieel deskundige bij het opstellen van het financiële plan. Dit plan bestaat uit de volgende onderdelen:• investeringsplan• financieringsplan• geldbronnen zoeken• exploitatiebegroting• liquiditeitsbegroting, Het Investeringsplan, Welke bedrijfsmiddelen zijn er nodig om te starten? Bij de inventarisatie van de middelen die nodig zijn om het bedrijf te starten, komen drie onderdelen aan de orde: 1.
Latest Posts
Muizenkeutels Opruimen
Cache Opruimen
Hulp Bij Opruimen Woning Na Overlijden